Kayıtlar

Kısa Bir Ara...

Birkaç hafta önce SAİTEM ekibi olarak kötü bir gece yaşadık. Ekibimizin eskilerden kalan emektarları ve Türkiye'nin en hızlı güneş arabası SAGUAR2 de dahil 4 aracımız maalesef kullanılamaz hale geldi. Birçok şeyimizi kaybettik ancak bildiklerimiz hale kullanılabilir durumda. Ar-Ge' ye laboratuvarımızda kısa bir ara verdik. Laboratuvarımız yenilenme aşamasında. Çalışmalarımızı başka bir laboratuvarda yürütüyoruz. Hiçbir projemiz yavaşlamadı tam gaz çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bizi arayıp geçmiş olsun dileklerini ileten rektörümüz, hocalarımız, dostlarımız ve diğer ekip arkadaşlarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz.

TÜBİTAK Formula G 2014 SAİTEM

Resim
11-17 Ağustos TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları    SAİTEM  olarak 11-17 Ağustosta TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları'na katıldık. TÜBİTAK bu yarışmayı bu yıl 3 farklı kategoride gerçekleştirdi. Bunlar ; Formula G , Hidromobil ve Elektromobil. Elektromobil kategorisi bu sene yeni bir başlangıç yaptı. Birçok ekip Elektromobil için yeni araç ürettiler. Bu kategorinin amacı en verimli aracı üretmek. Ne kadar az enerji harcarsanız o kadar iyi bir derece elde ediyorsunuz. Ayrıca bu yıl Formula G kategorisinin sonuncu yılıydı. Seneye Formula G yarışları yapılmayacak.    SAİTEM olarak Formula G kategorisine katıldık. Aracımız Türkiye'nin en hızlı Güneş Arabası ünvanının sahibi SAGUAR 2. SAGUAR 2 ile geçen yıl Türkiye Şampiyonu olduk. Bu yıl da Şampiyon olmak için 1 yıl boyunca çalıştık. İyi bir derece alacağımızın ve çok iyi bir ekip olduğumuzun farkındaydık. Ancak hata yapma lüksümüz yoktu. Bu yüzden aracımızı sürekli gözden geçiriyorduk. Herhangi bir aksilik içi

HobbyKing KK2.1 Kontrol Kartı Kurulumu

   Merhabalar,    Bu yazımda size KK2.1 kontrol kartının kolayca kullanımını anlatacağım. Bu yazıda yapılanları uyguladığınızda başka bir sorununuz yoksa eğer çok rahatça uçabilirsiniz.    Kısaca kontrol kartımızın ayarları şöyle : 1) "Load motor layout" kısmına girip oradan hangi hava aracını kullanacağımızı seçiyoruz. Ben quadrotor kullandığım için quadrotor x mod'u seçtim. 2) "Show motor layout" kısmına girip motor dönüş yönlerine bakıyorsunuz. Her motorun hangi yöne döneceği ve ne çeşit pervane takmanız gerektiği burada belirtiliyor. Buradan motor dönüş yönlerinizi ve pervane yönlerinizi dikkatlice bakıyorsunuz. Not: Pervane dönüş yönlerine baksanız da pervanelerinizi hemen takmayınız. Aksi halde eğer motorlar çalışırsa bu sizin için tehlikeli olabilir. 3) "ACC Calibration" menüsüne giriyorsunuz. Continue butonuna basmadan önce hava aracınızı düz bir zemine koyuyorsunuz ve continue butonuna basıyorsunuz. Kontrol kartı burada kendi dü

İlk Test Uçuşu ( Quadcopter)

Resim
Merhabalar, Uzun zamandır üzerinde çalıştığım quadcopter'i nihayet bugün bitirmeyi başardım. İlk günden itibaren ayarları konusunda sürekli çalışıyordum. Fakat stabil bir uçuş gerçekleştiremiyordum. Bugün son kez herşeyi en baştan yapmaya karar verdim. ESC'lerin tümünü eski kullandıklarım ile değiştirdim. Fakat ESC'lerden birinin bozuk olduğunu fark ettim. Sonra yine yeni ESC'leri elime aldım ve güzelce quadcopter gövdesine monte ettim. Sıra pervanelere geldi. Pervanelerden birinde boşluk olduğunu gördüm ve hemen bir çözüm bulup boş olan yeri doldurdum. Çalıştırdım ve stabil kalktım. Akşam üzeri sahil kenarına çıktım. Gece biraz test denemesi yaptım. Gayet başarılı idi. İlk uçuş olduğundan biraz düştü ancak hiçbir sorun yok. :)   

TÜBİTAK FORMULA G

                       Shell Eco Marathon sonrası finaller başlıyor. Bir yandan AR-GE çalışmalarını yürütürken diğer yandan finallere çalışıyoruz. 12 Haziran son finalin bitiş tarihi. Ondan sonra Formula G için çok sıkı bir çalışma bizi bekliyor. Aracımızın adı SAGUAR 2 . Türkiye'nin en hızlı güneş arabası. Saatteki hızı 145 km/h. Türkiye'nin Güneş Arabası sloganı ile başladığımız güneş aracımız. Geçen sene Türkiye Şampiyonu olduk. Bu sene de inşallah Türkiye Şampiyonu olmak istiyoruz. Gece-gündüz çalışmalarımız devam ediyor. Emeklerimizin karşılığını almak istiyoruz. Diğer ekiplere de başarılar diliyorum. Yaptığımız iş büyük ve zorlu. 11-17 Ağustos 2014 yarış tarihi. 1 haftalık bir zorlu mücadele sonucu verilen emeklerin alınacağı tarih.

Shell Eco-Marathon 2014

      Bu sene ekip olarak Shell Eco-Marathon'a 5. kez katılıyoruz. 5 organizasyon da bayrağımızı en iyi şekilde dalgalandırmaya çalıştık. Birçok başarılara imza attık. İnşallah atmaya da devam edeceğiz.      Araç tasarımımız bu sene de aynıydı. Dış kabuk ve iç kısımlarında düzenlemeler yaparak aracımızı daha stabil hale getirdik. SEM 2015 için şimdiden hazırlanmaya başladık. Geliştirmiş olduğumuz sistemlerde gerekli optimizasyonları yaparak daha iyi dereceler almak istiyoruz. Ayrıca bir yandan Formula G 2014 yarışı hazırlıkları da devam ediyor. Geçen sene Türkiye Şampiyonu olduğumuz aracımızı bu sene de şampiyon yapmak istiyoruz.

Shell Eco-Marathon 2014 - TÜBİTAK Formula G

   Ekip olarak bu sene yeni aracımız EVRİM3 ile Shell Eco-Marathon 2014 adlı yarışa katılacağız. Çok yoğun günler geçiriyoruz. İnşallah bu emeklerimizin karşılığını alacağız ve başarılarımıza bir başarı daha ekleyeceğiz. Bazen sıkıntılı günler geçirebiliyoruz ama bunların üstesinden de gelmeyi başarıyoruz. Shell Eco-Marathon'a sadece 2 hafta kaldı. Yarışma Hollanda-Rotterdam da gerçekleşecek. Geçen sene  Türkiye 1.'liği ve Avrupa 7.'liği elde ettik. Bu sene Avrupa da kendimizi daha yukarılarda görüyoruz. İnşallah hiçbir aksilik yaşamadan bu yarışı da geride bırakacağız.   Hemen ardından Ağustos'ta TÜBİTAK Formula G adlı yarışa SAGUAR2 adlı aracımız ile katılacağız. Geçen sene Türkiye Şampiyonu olduğumuz aracımızı yine Şampiyonlukta görüyoruz.   İnşallah her iki yarışmada da iyi dereceler alıp ülkemizin gelişmesine katkıda bulunacağız.