TÜBİTAK Formula G 2014 SAİTEM


11-17 Ağustos TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları

   SAİTEM  olarak 11-17 Ağustosta TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları'na katıldık. TÜBİTAK bu yarışmayı bu yıl 3 farklı kategoride gerçekleştirdi. Bunlar ; Formula G , Hidromobil ve Elektromobil. Elektromobil kategorisi bu sene yeni bir başlangıç yaptı. Birçok ekip Elektromobil için yeni araç ürettiler. Bu kategorinin amacı en verimli aracı üretmek. Ne kadar az enerji harcarsanız o kadar iyi bir derece elde ediyorsunuz. Ayrıca bu yıl Formula G kategorisinin sonuncu yılıydı. Seneye Formula G yarışları yapılmayacak.

   SAİTEM olarak Formula G kategorisine katıldık. Aracımız Türkiye'nin en hızlı Güneş Arabası ünvanının sahibi SAGUAR 2. SAGUAR 2 ile geçen yıl Türkiye Şampiyonu olduk. Bu yıl da Şampiyon olmak için 1 yıl boyunca çalıştık. İyi bir derece alacağımızın ve çok iyi bir ekip olduğumuzun farkındaydık. Ancak hata yapma lüksümüz yoktu. Bu yüzden aracımızı sürekli gözden geçiriyorduk. Herhangi bir aksilik için alternatif çözüm yolları düşünüyorduk. Yarış haftası geldi çattı. Ekip olarak çok heyecanlıydık. Aracımızı yarışa hazırladık ve Kocaeli Körfez Yarış Pisti'ne doğru yola çıktık. İlk gün(Pazartesi)  kayıt işlemlerimizi hallettik. Salı günü ise teknik kontroller başladı. Teknik kontrolleri başarılı bir şekilde geçtik. Çarşamba ve Perşembe günü test turları vardı. Test turları gayet başarılı geçiyordu. Test turları sonunda aracımızı kontrol ettik. Artık sıralama turlarına hazırdık.

Sıralama Turları...

   Cuma günü sıralama turları vardı. Akşam elektronik ekip olarak bataryalarımızın dolumunu gerçekleştirdik. Sabahın erken saatlerinde Kocaeli Körfez Yarış Pisti'ne geldik. Aracımız tam anlamıyla yarışa hazırdı. Sıralama turları bu yıl farklılık gösterdi. Araçlar piste rastgele çıktı ve en iyi dereceyi yapan 1. sırayı alacak şekilde ayarlama yapıldı. Gün sonunda 2. sırada yer aldık. Yarışmaya 2. sırada başlayacaktık.

Şampiyonluğa Doğru...

   Sıralama turları sonrasında yarış pistinden erken ayrıldık. Son kez bir toplantı yaptık ve herhangi bir sorun anında yapılması gerekenleri gözden geçirdik. Bataryalarımızı şarj ettik ve artık yarışa hazırdık. Yarış sabahı erkenden piste geldik ve aracımızı tekrar tekrar kontrol ettik. Artık  aracımız tam anlamıyla hazırdı. Ekipte hafif bir heyecan hakimdi. İyi bir ekiptik ve yarışta hataya yer yoktu. Yarış öncesi herkes görev yerine geçti. Aracımız pistte iken telemetri sistemimiz ile araç hakkındaki bilgileri görebiliyorduk. Start verildi ve SAGUAR 2 kalkmakta birazcık gecikti. Ama herhangi bir sıkıntı yoktu. Yarış ilerlerken İstanbul Üniversitesi SOCRAT ve Celal Bayar Üniversitesi kaza yaptı. İki takımda yarış dışı kaldı. SAGUAR 2 pistte hızlı bir şekilde ilerlemeye devam ediyordu. Yarışın bitimine son 2 tur kala öndeki aracın hatası sonucu SAGUAR 2 yoldan dışarı çıktı. SAGUAR 2 pilotu olası bir kazayı önlemişti. Bir süre çimlerde giden aracımız tekrar yola çıktı. Ancak araçta herhangi bir sıkıntı var mı bilmiyorduk. Tam bunları düşünürken korktuğumuz başımıza geldi. Telemetriden aracımız ile ilgili verilerde bir bozukluk gördük. Pistte ortalama 90-95 km hız ile giden aracımız yavaşlamaya başlamıştı. Yarışın bitimine artık son 1 tur kalmıştı. Aracımız artık ciddi manada yavaşlamıştı. Bu bizi bir hayli telaşa sokmuştu. Bu olaya rağmen Türkiye'nin en hızlı güneş aracı ünvanına sahip SAGUAR 2, en yakın rakibine 2 tur fark atarak damalı bayrağı gördü ve Türkiye Şampiyonu oldu. SAGUAR 2 , 2 yıl üst üste Türkiye Şampiyonu olmuştu. Ekip olarak Şampiyonluğumuzu kutluyorduk. Verilen emeklerin karşılığını almıştık ve çok mutluyduk. Şampiyonluk sevinci sonrası aracımızda oluşan hatanın nedenini öğrenmek için harekete geçtik. Aracımız yarışta iken pistin dışına çok sert bir şekilde çıkmıştı. Olası bir kazayı önlemişti ancak aracımızda bir sıkıntı oluşmuştu. Motor sürücümüz arızalanmıştı ve doğru bir şekilde çalışmıyordu. Motor sürücümüzün tamiri için hemen çalışmalara başladık.

SAİTEM YİNE ŞAMPİYON... 

   Cumartesi günü Formula G finali yapılmıştı. Pazar günü ise Elektromobil ve Hidromobil kategorilerinin finali vardı. Ayrıca Pazar günü ödül töreni de yapılacaktı.

   Cumartesi akşam bazı Danışmanlarımızın da katılımı ile yemek yedik. Ekip olarak biraz yorulmuştuk. Erkenden dinlenmeye çekildik. Pazar sabahı yine aynı saatte yola çıktık. Güzel bir kahvaltının ardından yarış pistine geldik. Şampiyon olmanın rahatlığı hepimizde hakimdi. Kupamızı almak için akşam üzerinde kadar bekledik. Boş zamanlarımızda diğer ekip arkadaşlarımıza yardım etmeye çalışıyorduk. Artık kupa töreni zamanı gelmişti. Heyecanlı bekleyişin ardından kupamıza kavuştuk. Çok mutluyduk. Bir yılı daha Şampiyon tamamlamıştık. Seneye Formula G kategorisi yapılamayacak. SAGUAR 2' de bu durum karşısında iznini isteyerek istirahate çekildi :) . Seneye TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları'nda tekrardan görüşmek dileğiyle...







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit Bir EKG Nasıl Yapılır?

Digilent BASYS2 7 Segment Kullanımı

Yapay Zeka ile Kalp Krizi Teşhisi Part 1 - Matlab