Hayatın En Derini - İlk Kitabım

Herkese Merhabalar,

Uzun bir süredir buralarda aktif değildim. Aslında kendime bir söz vermiştim burada teknik çalışmalarım ve seyahat konusunda deneyimlerimi paylaşacağım diye. Ama tutamadım. İş-güç derken fazla vakit bulma şansım olmadı. Ama daha iyi olduğunu düşündüğüm şeyler yapmayı da ihmal etmedim tabi ki.

Burada ilk olarak üniversite yıllarımda yaptığım projeleri sizlerle paylaşmaya başladım. Bazı Türkçe kaynak bulunmayan konularda yazılar yazarak birçok kişiye ulaşmayı hedefledim. Tam olarak başarılı olduğumu söyleyemem sanırım. Ama bazı yazdığım konularla ilgili birçok arkadaşım bana ulaştı. Gerek ders projeleri gerekse bitirme projeleri için destek istedi. Hepsine elimden geldiğince destek verdim. Bir miktarda olsa onlara yardım edebildiysem ne mutlu bana. 

Üniversiteden mezun olup iş hayatına atılınca doğal olarak yaptığım teknik çalışmaları burada paylaşamadım. Bunun yerine yine sevdiğim bir şey olan seyahatlerim ile ilgili yazılar yazmaya karar verdim. Karar verdim vermesine ama kader yine beni sözümü tutamamakla sınadı. Covid-19 hastalığı dolayısıyla hiçbir yere kıpırdayamadık. Ama her işte bir hayır vardır derler. Covid-19 yüzünden evde olduğum boş zamanlarımda hayatıma yenilikler ekledim. Bunlardan ilki gitar çalmayı öğrenmekti. İkincisi ise bol bol kitap okumak. Gitar çalmayı çok iyi kavrayamadım sanırım kısa zamanda :) Ama bol bol kitap okuma hayalim gerçekleşti. Sadece 3 ayda 49 kitap okudum. Hemen hemen her alanda farklı klasikleri okudum. Bazen de bilinenin dışına çıkıp, risk alıp yeni yayımlanan kitapların sayfalarında kayboldum. 49 kitaptan sonrası da çorap söküğü gibi geldi tabi ki. Oldukça keyif alarak okumaya devam ettim. Hala da devam ediyorum.

Çocukluktan beri hayalim hep bir kitap yazmaktı. Bir türlü fırsatım olmamıştı bu sürece girişmeye. Ama evde kaldığım dönemler benim için dönüm noktası oldu. Artık sürekli okuyan taraf değil, okuduklarından sonra kalemine sarılan ve hayallerinin peşinde koşmak isteyen biri olmak istedim. Hayatımızın birçok farklı duygusu hakkında başlıklar belirledim. Bu başlıklara anlam katarak birçok farklı bölümden oluşan bir kitap hazırladım. Aslında bilerek kısa yazılar yazdım ki kimse sıkılıp bir kenara bırakmasın. Asıl amacım sadece 5-10 dakikalık kısa bir zaman periyodunda insanlara sürekli okuma alışkanlığı kazandırmak. Başarılı olurum olmam bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey var ki bir kişide bile bir farkındalık yaratabilirsem ne mutlu bana. 

İlk kitabımın ismini, hayatımızın içinden konular barındırdığından "Hayatın En Derini" yapmaya karar verdim. İçinde toplam 25 adet kısa yazı yer alıyor. Duyguları en iyi anlattığını düşündüğüm toplam 7 adet şiirim de kitabımda yerini aldı. Yaklaşık 3 ay gibi bir sürede toplam 15000 kelimelik bir sözcük havuzuna ulaştım. Kitabımın ilk editlerinin yapılması amacıyla da iş arkadaşlarımdan bir takım kurdum. Olaylara farklı açılardan bakabilmeleri için hiçbirine bir diğerinin ismini söylemedim. Tamamen gizli bir şekilde süreci ilerlettim. Buna ek olarak farklı ortamlardan kişiler seçtim ki birçok okur kitlesine göre geri beslemeler elde edeyim.

Son güne kadar tüm editörlerin isimlerini sakladım. Onlar sorsalar da söylemedim :) Bu arada onlara hala daha sözel olarak söylemeyi düşünmüyorum.

Başlangıçta oldukça yüksek sayıda olan editör takımım iş yoğunluğundan dolayı zamanla azaldı tabi. Ki böyle olmasını da bekliyordum açıkçası. En son aşamaya kadar destek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

2023 yılına inşAllah bir kitap bastırma hayali ile giriyorum. Ocak ayının ilk haftalarında baskı sürecine başlıyorum. Tahminim Şubat ayı gibi kitabımı elime alıyor olacağım. Sizler de kitap alarak okumaya, okutmaya, bilgilendirmeye destek olabilirsiniz. Maddi herhangi bir kaygım yok. Amacım bilgimin zekatını vermek ve bir miktar da olsa gençlere örnek olabilmek.

Selametle... #hayatınenderini #ilkkitabım #kitap 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit Bir EKG Nasıl Yapılır?

Digilent BASYS2 7 Segment Kullanımı

Yapay Zeka ile Kalp Krizi Teşhisi Part 1 - Matlab