Merhaba 2024 ve Teşekkürler 2023

Herkese Merhabalar,

Sanıyorum iyi ya da kötü bir yılı geride bıraktık demek biraz yanlış olacaktır. Çünkü genel anlamda uç duygu noktalarını ifade ediyor bence. O nedenle acısıyla ve tatlısıyla güzel bir yılı geride bıraktık demek daha doğru olacaktır diye düşünüyorum.

2023 yılına girmeden önce, sanıyorum yine bu zamanlarda, kendime bir söz vermiştim. Bundan önceki yıllar gibi kısa süreli planlar yapmayacak, daha uzun süreli bir düzen kurmaya çalışıp, farklı deneyimlere yelken açacaktım. Kendime söz verdiğim birçok şeyi de neredeyse yaptım çok şükür. 

Daha önce ara ara yazdığım şiirlerimi bir bütün haline getirmek ve bunları hayata dair deneme yazılarıyla süslemek istiyordum. Bu nedenle 2023 yılında planladığım bu hedefimi gerçekleştirdim. İlk kitabım olan "Hayatın En Derini", yüksek satış rakamlarına ulaşamasa da en azından hayallerimi gerçek bir çıktı olarak görebilmemi sağladı. Yazdıkça daha çok keyif almaya başladım. Kitabımı her elime aldığımda bir hüzün kapladı içimi. Yazarken düşündüm ve düşünürken daha iyi yorumlayabildiğimi fark ettim hayatı. Ve sonunda kendime daha öncekine benzer bir soru sordum. Neden ikinci bir kitabım olmasın? Neden olmasın ki. Bu soru ile ikinci kitabımın genel anlamda altyapı çalışmalarına başladım. Bu sefer bir şiir ya da deneme kitabı olmayacak. Biraz daha iddiamı yükselttim. Bu nedenle roman türünde bir eser yazmak istiyorum. Belki uzun sürecek, bir yıl içinde bitmeyecek ama başlamadan da bitmeyecek. Bu nedenle başlangıcı yapmış olacağım. Yakın zamanda detaylar üzerinde konuşmaya başlayabiliriz sanırım. O zaman sana da merhaba ikinci kitabım ve başkahramanım "Enfal Ali".

Belki çok klişe gelebilir ama bence de en iyi yatırım kendimize yapılan yatırımdır. Bunu her ne kadar doğru bulsam da uygulayabilmem biraz geç oldu. Ancak hiçbir şey için geç kalmış sayılmayız dimi? En sevdiğim şeydir seyahat etmek. Bu nedenle sadece bulunduğum bölge ile sınırlı kalmayıp farklı diyarları keşfetmeyi istemiştim. 2023 yılı içerisinde planladığım diyarların en azından bir kısmını keşfedebildim. Daha fazlasını planlamıştım fakat her zaman yeteri kadar imkana veya zamana sahip olamayabiliyoruz. Bu da uzun süreli planların sanırım en korkutucu kısmı. 2023 için hedeflediğim 4 ülkeyi görebildim. Bunlar Endonezya, Singapur, Tayland ve Mısır. Hedefim bu sayıyı 2024'te 3 olarak tutabilmek. Tabi bu 3 farklı destinasyon yine birbirine zıt ve farklı deneyimleri içeriyor :) Peki 2023'te gördüğün ülkeleri birkaç kelime ile ifade edecek olsan? Tabi ki. 

  • Endonezya; henüz (!) el değmemiş mükemmel bir doğa.
  • Tayland; havası gibi çok sıcak kanlı bir toplum.
  • Singapur; düzen, kural ve temizlik abidesi.
  • Mısır; batılı pençelerle boğuşan, dik duruşlu bir müslümanlık.
Okumak. Öğrenmek. Araştırmak. Uygulamak. Küçüklüğümüzden beri bizlere sürekli söylenen kelimeler. Peki bunları yapmak sadece küçüklükte mi oluyor? Hayır. Okumalı. Öğrenmeli. Her zaman. Her yerde. Çok gezen mi bilir? Çok okuyan mı? Ya her ikisi de dozunda yapılabilirse? Bence yapılabilir. İllaki her şeyi bilemezsin. Ama uğraşmazsan, çabalamazsan da bilemezsin. O yüzden bol bol okumalı bir yıl oldu benim için. 1 yıl önce, yine bir söz kendime. 2023'te 75 kitap okuyacaksın!! Okudun mu? Okudum. Hatta geçtim. Bu yazı yayımlandığında 79. kitabımı okuyor olacağım. Sanırım 80 ile bu yılı deviririz. Peki 2024'te? Bu sefer limit 50. Farklı şeylere de zaman ayırmak lazım dimi? :) Okumak için zaman bulmamalı, zaman ayırmalıyız. Tıpkı diğer yaptığımız aktivitelere zaman ayırdığımız gibi. Okuyunca sakinleştiğimi fark ettim. Bu nedenle bol bol okudum bir yazar olarak. Yine yeni yılda da okumaya devam. Peki sence nedir Top 15? O halde aşağıda okuduklarımın içinde Top 15'i yazayım.
  • Sular Üstünde Gökler Altında - Kaan Murat Yanık
  • Kamelyalı Kadın - Alexandre Dumas
  • Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho
  • İnsanlığımı Yitirirken - Osamu Dazai
  • Kardeşim Muhammed Ali - Rahaman Ali
  • Kitapları Kurtaran Kedi - Sosuke Natsukawa
  • Drina Köprüsü - İvo Andriç
  • Pal Sokağı Çocukları - Ferenc Molnar
  • Omuzlarımda Dünya - Nurullah Genç
  • Yollar Dönüşe Gider - Nurullah Genç
  • Kurşunların Rengini Yıldızlarla Değiştirdim - Emine Seçeroviç Kaşlı
  • Gök Kubbenin Altında - İbrahim Kalın
  • Fincanımda Kola Var - Sadettin Ökten
  • Var Mısın? - Doğan Cüceloğlu
  • Karşılıksız Bir Aşk - Maksim Gorki
Birçok şeyi yapıyoruz ama fiziksel sağlığımız da önemli değil mi? Tabi ki önemli. O yüzden hedeflerim arasında sportif anlamda da kazanmak istediğim başarılar vardı. Bunlar için en başta bireysel olarak koşuya başladım. 2 km, 3 km, 5 km derken kendimi 42 km maraton koşarken buldum. Hatta daha da gaza geldim Triatlet lisansı aldım. Yetmedi dağ koşuları olan Trail yarışmalarına katıldım. Sürekli olarak katıldığım bir koşu ekibim var. Düzenli spor ile bahsettiğim yarışmalara katılıyorum. 2023 hedeflerim içinde 42 km maraton koşmak vardı. Fakat bunu 4 saatten daha kısa sürede yapmak vardı. Maalesef sakatlığımdan ötürü 4 saat 30 dakika'da maratonu tamamlayabildim. 2024 maraton hedefi aslında belli. 42 km ve 4 saat. 2024 Trail hedefim ise en az km'lik parkurları tamamlamak. Tüm bunlara ek katılmayı planladığım 6 ya da 7 tane Trail yarışı var. Bir tanesi yurt dışında :) Şimdilik Balkan ülkelerinden birinde. 1-2 yıla yeteri kadar ITRA puanına ulaşabilirsem Fransa'da. Hangi yarışmaları tamamladın? Hemen aşağıda yazıyorum.
  • 2023 İstanbul Yarı Maratonu - 21 KM (2 saat 10 dakika)
  • 2023 İstanbul Maratonu - 42 KM (4 saat 35 dakika)
  • 2023 Merrell Belgrad Ultra Trail - 15 KM (1 saat 30 dakika)
  • 2023 Uludağ Premium Ultra Trail - 16 KM ( 2 saat 13 dakika)
  • 2023 Kar Spor İDA Ultra Trail - 15 KM ( 1 saat 45 dakika)

Her ne kadar hedeflerimi burada belirtsem de bazı yazamadığım ya da yazmak istemediğim diyeyim hedeflerim var. Fakat onların lafı burada yazılmaz. Gizli "iyilikler" onlar.

Şimdi diyebilirsiniz ki neden bunları buralara yazdın? Kendini mi övmeye çalışıyorsun? Hayır. Öyle bir düşüncem ya da amacım yok. Sadece bazı anlatmak istediklerim var. 1 yıl önce ben bunların hiçbirini yapmamıştım. Sadece oturdum ve kuru kuruya kafamda tasarladım. Ama şundan emindim. Kesin yapacağım. Kendime verdiğim sözü tutacağım. Hadi oldu ki yapamadım. En azından denedim ama olmadı deyip içimi rahatlatacağım.

Geri dönüp baktığımda yazmadığım ya da unuttuğum birçok şey olduğunu görüyorum. Fakat belirli bir hedefe odaklanıp o yönde hareket etmeseydim belki de boşa giden bir yılı görecektim. Zamanı verimli kullanmak lazım. Her ne olursa olsun geçmişten pişmanlık duymamak, belirli yaşa geldikten sonra yapmadım dememek için şimdiden kurmak, düşünmek lazım. Aynı yerde aynı şeylerle tekrara düşmememiz lazım. Duranı değil, ilerleyeni referans almamız lazım. Yapacağım diyen değil yapıyorum diyen olmak lazım. 

Yaş aldıkça anlıyorsun aslında zamanın ne kadar hızlı geçtiğini. Umarım zincirlerini kırdığın ve hedeflerine ulaştığın güzel bir yıl seninle olur. Unutma. Limit her zaman kendinsin... 


#2023 #2024 #motivasyon #hedef #odak #başarı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit Bir EKG Nasıl Yapılır?

Digilent BASYS2 7 Segment Kullanımı

Yapay Zeka ile Kalp Krizi Teşhisi Part 1 - Matlab